2017. augusztus 14., hétfő

rakott cukkini hús nélkül

Egyszerű, de kicsit macerás étel.:) A macerát az jelenti, hogy a cukkini karikákat egyenként lisztbe mártva kell kisütni olajban, mielőtt felhasználnák. Szerencsére gyorsan megy. :)
 Én egy kerámia tepsivel készítettem el, 6 fő részére.
Amit felhasználtam : 2 közepes cukkini, kevés liszt, kevés étolaj, 1 csomag alpesi füstölt sajt, kb 5 dkg cheddar sajt reszelve, 1 db 450 gr-os tejfölt, 2 egész tojás, só, bors, szárított kapor, egy cs. vágott petrezselyemzöld. A tepsi kikenéséhez 3 dkg vaj és 5 dkg glutén mentes zsemlemorzsa.
Elkészítése: a cukkiniket megmostam kb 5 mm vtg-ra felszeleteltem és vékonyan liszteztem mindkét oldalát. Olajban kisütöttem, de csak épp hogy, nem kell aranybarnára.  A tejfölt kikevertem a 2 tojással és fűszereztem. A tepsi alját kikentem vajjal, megszórtam zsemlemorzsával, majd leraktam egy réteg sült cukkinit. Beborítottam sajttal, ráöntöttem a tejfölös keverék harmadát, majd folytattam.
A tetejére ismét tejfölös cucc került, majd megszórtam egy kevés reszelt sajttal még. 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések: