2012. március 17., szombat

Shepherd's pie with pumpkin

Ezt a receptet a múltkor láttam a Simple Suppers c. főzős műsorban. Az elkövető Nigel Slater volt. Kerestem az oldalán a receptet, de nem találtam meg, így csak emlékezetből csináltam. Egy biztos, a sürítőanyagot kihagytam belőle, azaz a lisztet. de ez nem feledékenység volt részemről, hanem szándékos.

Hozzávalók: Egy szép vajtöknek nevezett sütnivaló tök, fél kiló darált pulyka vagy csirke, 1 fej hagyma, 25 dkg gomba, fokhagymapor, só, bors, kevés olaj, 5 dkg reszelt parmezán, 1 narancs reszelt héja.

A hagymát, gombát, darált húst összesütjük, fűszerezzük sóval, borssal, fokhagymával, majd ha kész félretesszük. A tököt meghámozzuk, kimagozzuk, összekockázzuk és párolóedényben puhára pároljuk. Ezt követően botmixerrel pürésítjük, majd belekeverjük a reszelt parmezánt, és egy narancs héját, enyhén lehet sózni, borsozni, ha valaki szereti keverhet hozzá egy kevés csili pelyhet is.
Egy tűzálló tálba simítjuk a húsos ragut, majd a tetejére a tökpürét. Sütés előtt lehet elmorzsolni egy kevés vajat a tetején, akkor szebben sül meg. Ezt követően 170 fokos sütőben 40 percig sütjük.

Alacsony kalóriatartalmú, diétába jól illeszthető egytálétel.

Nincsenek megjegyzések: