2016. június 8., szerda

Ebéd 500 kalóriából

Pedig zsírt is tartalmaz.:) Nekem amúgy semmi bajom a zsírokkal, sokkal inkább eszem ilyesmit, mint finomított étolajat. A ma ebéd egy zacskó kész salátából, 10 dkg  mini mozzarellából és 5 dkg pirított baconből állt össze. Fűszerként csak pár csepp balzsamecet van rajta. Só nem kell, mert a bacon elég sós, olaj szintén nem, mert a bacon zsírjából pont elég zsiradék kerül rá, hogy egy élvezhető, ízletes saláta ebédet kapjunk.:)

2016. március 2., szerda

Chia mag mint reggeli

Itt az ideje egy frissítésnek gondoltam ma reggel, ennek örömére mindjárt egy egészséges reggelivel indítsuk a napot!
A chia magról és jótékony tulajdonságairól ITT lehet olvasni.
Persze, mindig van új a nap alatt, mindig felfedeznek valamit, ami irtó egészséges, és reméljük ezmost is így van.:) Mindenesetre a kis apró magok valóban megduzzadnak, valóban zselés állagúvá válnak nedvesség hatására és még finomak is.
A belőle készült pudingot össze lehet keverni mindenféle idénygyümölccsel, de szerintem ennek a sós változatát is el lehet készíteni, ha valaki azt szeretné. Pl el tudnám ezt képzelni finom pirított bacon darabokkal is (sicc) igaz, akkor nem tennék mézet a natur joghurthoz. :)
Hozzávalók: 2 dl natur joghurt ( vagy tej) 1 tk méz, 2 ek chia mag, tetszés szerint gyümölcs.
Elkészítése: Előző este keverjük össze a magokat a joghurttal és a mézzel, majd hagyjuk egy éjszakát állni a hűtőben. Másnap ízlés szerint fogyasszuk el gyümölcsökkel, de önmagában is finom.

2016. január 28., csütörtök

rizslisztes

Egy régi recept, ami még mindig a legjobb receptek közé tartozik ezen a blogon.
Rizslisztes panírban sült csibemell, az örök klasszikus, ha jót akarsz enni és ez mellett gluténmentesen étkezni.
Hozzávalók ( a receptjeim mindig egy személyre készülnek) : 2 szelet csibemell filé, gyengéden kilapítva, enyhén sózva. 1 tojás, 2 ek rizsliszt, olívaolaj a sütéshez.
A salátához, egy kisebb fej zeller, 1 alma, 1 ek majonéz, 2 ek natur joghurt, kevés citromlé, 1 fej szívsaláta.

Elkészítése: A csibemell szeleteket, rizsliszt-tojás-rizsliszt-tojás keverékébe mártjuk és forró olajban kisütjük. A felesleges olajat leitatjuk papírtörlővel róla.
A salátához a zellert felkockázzunk, enyhén sós vízben puhára főzzük. Amíg hűl, felkockázzuk az almát is, majd elkészítjük a dresszinget. A majonézt elkeverjük a citrom levével, majd a joghurttal is. Az almát és a zellert belefogatjuk a dresszingbe, majd í szívsaláta leveleire kanalazzuk.

2016. január 13., szerda

saláta parádé

 Kedves blogbarátnőm Kovakövi Vilma ötlete nyomán került megalkotásra a mai ebédem.
Az összetevők egyszerűek, a saláta félig nyers, félig párolt alapanyagokból áll.
Hozzávalók: 2 tojás, fél kápia paprika, 1 szívsaláta, 2 saláta cukkini, 1 sárgarépa, 1 ek olívaolaj, só, bors, kevés balzsamecet (bár a képen úgy tűnik nem a legszerencsésebb választás volt)
Elkészítése: a tojásokat keményre főztem, a cukkinit és sárgarépát lereszeltem, majd olívaolajon megpároltam kb 5 perc alatt. Sóztam, borsoztam, és hagytam kihűlni.
Miközben hűltek a tojások és a párolt zöldség, a kápia paprikát apró kockára vágtam, a szívsalátát leveleire szedtem. Egy tányéron körbe kiraktam a saláta leveleket, mindegyik kis levélbe kanalaztam az apróra vágott paprikából, majd egy cikk tojást fektettem rá. A párolt zöldséget a tányér közepén felhalmoztam. Végül megpróbáltam balzsamecettel egy kis díszítést készíteni, nos ez nem sikerült, de az íze kell az ételhez.

2016. január 10., vasárnap

egészséges turmix

Éljenek a nyers zöldség és gyümölcslevek! Azon kívül, hogy nagyon jó hatással van a szervezetünkre, egyszerű elkészíteni, csupán egy jó zöldség-gyümölcs centrifuga kell hozzá.
Bármilyen zöldségből vagy gyümölcsből lehet ilyen turmixot készíteni.
Én ma reggel 2 db kis cékla, 2 alma és egy nagyobb sárgarépa felhasználásával alkottam meg a mai reggeli italom. A zöldségeket szükségtelen meghámozni, elég jó alaposan megmosni és az esetleges hibás részeket eltávolítani. Ezt követően daraboljuk fel és tegyük bele az eszközbe.
A friss levet azonnal fogyasszuk el.

2015. július 9., csütörtök

kenyérke paleo módon

2 kísérletem volt, mire olyan kenyeret tudtam sütni, amit már meg is merek mutatni.
Egy kedves ismerőstől kaptam a receptet, azt mondta használjam egészséggel, és én nem vagyok rest, terjesztem is.:)
Hozzávalók (kb 5 zsemléhez)
2 egész tojás, 3 cl víz, 2 púpozott evőkanál szezámmag liszt, 1 evőkanál lenmagliszt, 1 evőkanál gesztenyeliszt, 1 fél ek. útifűmaghéj, 1 teáskanál lenmag, 1 teáskanál szezámpehely, 1 csapott teáskanál szódabikarbóna, 1 ek. citromlé, ízlés szerint só.
Elkészítése:
A tojásokat kicsit felverjük a vízzel, majd mehetnek bele a maglisztek, az útifűmaghéj,majd a lenmag és a szezámpehely. Ezt homogénné keverjük, és hozzáadjuk a szódabikarbónát, majd a citromlevet. Ettől elkezd pezsegni, mintha szódát spricceltünk volna rá, de semmi gond, elkeverjük. A tepsire sütőpapírt teszünk, majd 2 kanál segítségével 5 halmot rakunk, a kanál vizes hátával elsimítjuk, majd
200 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütjük. Én muffin formában sütöm, mert az számomra egyszerűbb, mint halmokkal pepecselni.:) Rácson hagyjuk kihűlni.
Hozzá kell tennem, hogy nem vagyok paleos, nincs is szándékom azzá válni, a lányomnak sütöttem.

2015. február 2., hétfő

muzsdéj

Nos, ha valaki azt mondja nekem, hogy muzsdéjt fogok készíteni, biztosan néztem volna rá bután...
Azt sem tudtam, hogy mi fán terem ez az étel, de tegnap olvastam M blogján és ő hivatkozik Edith-re, hát így már volt ennek a napnak is értelme.
A muzsdéj az egy tipikus román étel, de Erdélyben is nagyon népszerű. Ha jól belegondolok szoktam is a light változatát  magamnak csinálni, fokhagyma granulátumot kikeverek tejföllel, szórok bele kis sót, pirospaprikát, és meg is van a kenyérre való.
Most is hasonló receptet találtam ki magamnak, az ötlet jött magától, vagyis a szükség hozta. Avokádósat szerettem volna készíteni, de az avokádó úgy gondolta, ő éretlen marad, így erre a célra alkalmatlannak bizonyult. Így összehoztam abból, ami volt a hűtőbe, görög joghurt és füstölt paprika került bele, és egyfajta mártogatóst készítettem. Ezért van létjogosultsága ezen a blogon, mert nem sült hússal tálaltam, nem is kenyérre, hanem  csak zöldfélével. Kifejezetten esti étel, és nem társaságkedvelő, kivéve, ha mindenki eszik belőle.:)
 Alap muzsdéj : 2-3 gerezd fokhagymát összenyomunk kevés sóval pépesre, majd cseppenként belekeverünk 2-3 ek olívaolajat, vagy másféle olajat pl. napraforgót. Ezt pont úgy kell készíteni mint a majonézt, és olyan állaga is lesz. Tudom, az olaj nem alakbarát, de ha a többi összetevő kalóriaszegény, akkor néha ilyesmit is lehet enni. Amikor kész az alap, akkor lehet keverni a különféle adalékokkal. Én most görög joghurttal és füstölt fűszerpaprikával kevertem ki.
Általában húsokhoz, vagy más körethez eszik, de lehet salátát is ízesíteni vele, nagyon jó ízharmóniát lehet vele elérni. Nekem most szívsalátával és paradicsommal sikerült házasítanom, nagyon finom volt !