2017. április 5., szerda

Tonhalas tésztasaláta

Egyszerű és gyorsan elkészíthető, ha valakinek ( mint nekem) előző este lövése sincs a másnapi ebédjéről és kb 10 perc áll rendelkezésre reggel elkészíteni azt.:)
 Hozzávalók egy főre: 1 marék durum tészta (a legjobb az olyan fajta amit szószokhoz találtak ki, mint pl a fusili) 1 doboz Rio Mare Insalatissime konzerv. (ebből bármelyik jó, én most mexicóit használtam fel)
Elkészítése pofonegyszerű: a tésztát főzzük ki sós vízben, majd keverjük össze a tonhal salátával.
Tádámmm


2017. március 28., kedd

Krokett másként

Nos, a krokett valóban nem egy kímélő étel, de azért én úgy gondoltam, hogy ebben a blogban van létjogosultsága, mert nem is volt megterhelő a gyomornak. Miután megettem sem, de most 1 órával az ebéd után is remek a közérzetem.:)
A  receptet a FB-on láttam ma reggel a Tasty oldalán.  Ici-picit eltér attól a recepttől, de azért szerintem így is finom.
 Hozzávalók (1 személyre): 2 db közepes krumpli, 2 szelet sertéspárizsi, 3 szelet szarvasi mozzarella sajt, petrezselyemzöld, só, bors, a panírhoz liszt, tojás, zsemlemorzsa, a sütéshez olaj.
Elkészítése: Először a krumplikat meghámozzuk, felkockázzuk és enyhén sós vízben kb 15 perc alatt puhára főzzük. Ezalatt az idő alatt felkockázzuk apróra a párizsit ( az eredeti recept főtt sonkát ír) és a mozzarella sajtot is. Én petrezselyemzöldet aprítottam még fel, az eredeti recept zöldhagymát. Az eredetitől eltérően én nem öntöttem tejet a masszához, így is finom és puha lett.
Amikor a krumpli megfőtt, leszűrjük és villával szétnyomkodjuk. Összeforgatjuk a többi hozzávalóval, sózzuk, borsozzuk, pogácsákat formázunk belőle és bepanírozzuk, majd kisütjük olajban. A felesleges olajat konyhai papírtörlőn lecsepegtetjük. Zöld salátát kínálunk mellé.

2017. március 21., kedd

Tabbouleh magyarosan

Ez a nagyszerű étel Libanonból származik. Sokféle variáció kering a neten, én ma reggel emlékezetből készítettem el, a legutóbbi TV élményeim alapján.:) Persze, hogy kihagytam belőle a zöldhagymát, mert mégis csak munkaidőben ettem, és sokkal kevesebb petrezselyemmel, viszont legalább kétszer annyi bulgurral készítettem el, mint ahogy kellene. Ezért is lett a címe az ami. Ez kérem szépen, egy magyaros tabbouleh ( tabulé).
Hozzávalók( ehhez a változathoz) : 1 csésze bulgur, 2 közepes paradicsom, egy csokor petrezselyemzöld, menta helyett bazsalikom (mert ez volt otthon), só, citromlé, olívaolaj.
Elkészítése: A bulgurt kétszeres mennyiségű vízben főzzük meg, hagyjuk kicsit a gőzben puhulni a felhasználás előtt. Én le is hűtöttem, mert ez egy hideg saláta.
A paradicsomokat kockázzuk fel, a petrezselyemzöldet vágjuk apróra. (Az eredeti recept rengeteg petrezselyemzöldet használ fel, majd nyáron én is kipróbálom nagyobb mennyiséggel)
Amikor kihűlt a bulgur, forgassuk bele a paradicsomot és a petrezselyemzöldet, locsoljuk meg olívaolajjal, csavarjuk rá egy fél citrom levét, sózzuk meg és kész.
Ha autentikusan készítettem volna el, akkor lenne benne még zöldhagyma is és mentalevél is, valamint ennek a zöldnek többszörös mennyisége.

2017. március 17., péntek

töltött padlizsán

Ez is egy igen gyorsan elkészíthető, húsmentes étel, ami még egészséges is. Nincs is másra szükség hozzá, csak egy padlizsánra, 2 érett paradicsomra, egy mozzarella sajtra, kevés só, bors, fokhagyma, olívaolaj, és pár levél bazsalikom ( ez utóbbi elhagyható)
A padlizsánt megmossuk, hosszában felvágjuk, de a tetejét egyben hagyjuk, hogy legyezőszerűen szét tudjuk teríteni a végén. A paradicsomot és mozzarellát felkarikázzuk. Ezt követően a padlizsán legyező közé teszünk bőven a paradicsomból és a sajtból, megtűzdeljük friss bazsalikom levelekkel, vagy megszórjuk szárítottal. Teszünk rá egy kevés sót, borsot, fokhagymát és óvatosan megcsorgatjuk az olívaolajjal. 220 fokos sütőben 15-20 percig sütjük. Remek egytálétel.

2017. március 16., csütörtök

Frissítő vacsora

A Diéták és Álmok c. blogon találtam meg a retek tzazikit. Mivel szeretem a retket és a joghurtot is, no meg a fokhagymával sem állok hadilábon, a mai vacsorám ez volt kiegészítve egy kis grillezett cukkinivel ( mert már majdnem oszlásnak indult a hűtőben) és egy kellemes zöldségchipssel.
Ha valaki szeret bőségesen vacsorázni, de mégsem akarja megterheli vele az emésztőrendszerét, annak ideális vacsora. Ami még szimpatikussá teszi az, hogy könnyű elkészíteni és gyorsan megvan.,

Hozzávalók ( nem győzöm hangsúlyozni, hogy a receptjeim egyszemélyesek) : 1 db sörretek, 4-5 szem piros hónapos retek, 1 kis doboz görög joghurt ( LIDL-ben vásárolható négyes kiszerelésben) só, bors, kevés mustár, 1 gerezd fokhagyma, 1 cukkini, 1 ek olívaolaj, zöldséges grillfűszer 1 tk., fél csomag prémium zöldségchips ( Penny)
Elkészítése: Kezdjük a retkekkel, mert rövid ideig állni kell a sóban nekik. Reszeljük le nagy lyukú reszelőn, enyhén sózzuk meg és tegyük félre. A chipssel semmi dolgunk, zacskóban van ( persze el lehet készíteni házilag is, ezen a blogon is van már ilyen leírás). A cukkinit mossuk meg és hájastól karikázzuk fel. Keverjük össze az olívaolajat a grill fűszerkeverékkel majd forgassuk bele a cukkini karikákat. Melegítsük fel a grillserpenyőt és helyezzük el a cukkinit benne, süssük pár percig az egyik oldalon, majd fordítsuk meg és süssük a másik oldalon is. Közben nyomkodjuk ki a sót a retekből, keverjük össze a joghurtot, a mustárral, borssal és a lereszelt fokhagymával. Forgassuk bele a retket, kóstoljuk meg, ha kell esetleg sózzuk. Tálaljunk.

Grillezett csirkenyársak, vörösáfonyás sárgarépa salátával

Még mindig a kímélő életmód jegyében, bár már sokkal bátrabban, hiszen letelt a 6 hét szigorított étrend. :)
A hétvégén Kalocsán jártam, ott a Vajas partján a Trófea Sörözőben ettem ezt a nagyon finom ételt. Az étterem amúgy nagyon jó konyhával rendelkezik, ami nekem külön tetszett, hogy van kímélő ételsor is. Ebből választottam ezt az ebédet magamnak, grillezett csibemell, vörösáfonyás sárgarépa salátával. Annyira ízletesen készítették el, hogy elhatároztam itthon megismétlem, és isteni lett. :)
Hozzávalók ( egy főre 3 nyársra) : fél filézett csirkemell, fokhagyma, gyros fűszerkeverék, bors, só, olívaolaj, 2 nagyobb sárgarépa, fél marok aszalt vörösáfonya, fél narancs héja és leve, só, méz, pertezselyemzöld (elhagyható)
Elkészítése: A csibemellet felkockázzuk, majd az olajba megforgatjuk, megszórjuk a fűszerekkel és legalább 1 órát pihentetjük. Én egy éjszakát hagytam várakozni a hűtőben. A nyársakat ( amennyiben fanyársak) beáztatjuk vízbe, majd felhúzzuk rá a felkockázott, pácolt húskockákat. Hagyjuk közte helyet, hogy át tudjanak sülni. Ezt követően forró, száraz grillserpenyőben jól átsütjük őket. A hús kívül ropogós, de belül jó szaftos marad.
A salátához a sárgarépákat meghámozzuk, majd finomra reszeljük. Ráreszeljük egy fél narancs héját és ráfacsarjuk a levét is. Sózzuk enyhén, és tegyünk rá még egy tk mézet is. Aki szereti tehet bele finomra vágott zöldhagymát is, de szerintem ehhez nem passzol, így én csak vörösáfonyával gazdagítottam. A petrezselyemzöld elhagyható, de én szeretem az ételekbe az ízét.

2017. február 24., péntek

Párolt nyúlcomb, sült tökkel

Az epeműtétet követő diéta nem könnyű, de egy kis odafigyeléssel, fantáziával elég változatossá lehet tenni. A mai ebédem, saját levében párolt nyúlcomb volt, sült orange vagy más nevén kanadai sütőtökkel.
A tök elkészítését nem írom le, ilyent mindenki tud sütni.:) A nyúl sem volt különös mutatvány. Kell hozzá egy jól záródó vastagfalú lábos, nekem van egy kis vas sütőedényem, abban szoktam az ilyesmit elkészíteni. A nyúlcombokat sóztam és nagyon kevés vizet öntöttem alá az edényben, csak, hogy le ne égjen. Aztán már a saját levében párolódott addig, amíg meg nem puhult. Félidőben tettem mellé 2 gerezd fokhagymát egészben és pár levél rozmaringot.