2017. január 15., vasárnap

alma szezámmag bundában

Ezt a receptet a FB-on találtam, nagyon megtetszett. Könnyű elkészíteni és valóban nagyon finom, tápláló étel. Én most reggelire eszem, mert vasárnap mindig kell valami kis kényeztetés is. :)
Egy nagyobb almát meghámozunk karikára vágjuk (érdemes vastagabb szeleteket vágni) kivágjuk a magházát és utána meghempergetjük valamilyen alternatív lisztbe ( rizs, zab, mandula) majd tojásba és végül szezámmagba. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 180 fokon addig sütjük, amíg a szezámmag aranybarnára nem pirul. Kivesszük, tányérra tesszük, esetleg megcsorgatjuk egy kis mézzel, úgy még kényeztetőbb. :) Megesszük :)

2017. január 13., péntek

Cukkinis garnéla

Az eredeti ötlet INNEN van.
Ismeritek azt az oldalt, ahol bemutatják az eredeti receptet és az elfuserált valóságot? Nos, ez is hasonló:):)
Már tudom hol hibáztam, korán tettem bele a cukkinit az ételbe, ezért a kelleténél jobban összeesett a főzés végére. De nem adom fel, majd ismét elkészítem. Az íze páratlan.:):)
 Hozzávalók (1 személy részére): 1 db saláta cukkini, 1 marék óriás garnéla ( nekem most provence-i fűszerezésű volt itthon) 2 gerezd fokhagyma, só, bors, csili paprika, citromlé, olaj.
Az eredeti recept még ír kevés húslevest is, de így is pont elég levet engedett a cukkini, én ezt kihagytam, viszont vágtam bele egy kis fej hagymát is.
Elkészítése: a cukkinit vékonyan reszeljük le, a 4 oldalas reszelő nagyobb lyukát használva. Öntsünk egy kevés olajat a serpenyőbe, tegyük bele a garnélákat, aztán sózzuk, borsozzuk és tegyünk még hozzá csili pelyhet is és az apróra zúzott fokhagymát. Ha a garnélák megpirultak öntsük bele a húslevest ( negyed csészényit) és a citromlevet. Majd tegyük bele az edénybe a cukkinit is, és azzal már csak rövid ideig pároljuk.

2016. december 10., szombat

Hagymás csibemáj almával

Nagyon finom, nagyon könnyű és ami a lényeg, akár köret nélkül is fogyasztható, hiszen ott van az alma, ami ezt nagyszerűen helyettesíti. Másik előnye, hogy sós és édes egyszerre, igen pikáns ízélmény. :)
Hozzávalók: Egy nagy alma, 1 fej hagyma, 2-3 db csibemáj, olívaolaj, só, bors, majoranna, egy kevés csilipehely, pici szárított fokhagyma a végére.
A serpenyőbe öntjük az olívaolajat, és amint forró lesz rádobjuk a hagymát. Rövid ideig nagy lángon pirítjuk, majd mehet a cikkekre vágott alma és a máj is. Amikor a máj már picit megbarnult sózhatjuk és a többi fűszerről se feledkezzünk meg. Még pár percig süssük és készen is van ez a gyors egytálétel, így szombat ebédre. :)

2016. december 5., hétfő

Reggeli saláta

A megmaradt mindenféle felhasználás jegyében. :)
Tegnapról maradt egy kis szívsaláta, néhány retek, egy főtt tojás, ezt kicsit feljavítottam fetával töltött görög antipastival és máris készen volt a finom laktató reggeli. (ami így fél tíz magasságában már nem érezhető a gyomorban, így muszáj valami kaja után nézni ) :D

2016. december 3., szombat

Padlizsános csibemáj

Most egy kicsit hanyagolom a másik blogom, ezt is frissíteni kell időnként. :)
Az egészségi állapotom igényelt némi sürgős beavatkozást az életmódomba, így megint van ok arra, hogy ide is írogassak. Régebben a lányaim miatt főztem időnként másképp, most magam miatt fogok.
Az ételek készítésénél a Testszerviz módszereit követem.
Hozzávalók : (egy személyre főzök, ezt kéretik figyelembe venni) egy kisebb padlizsán, 3 db csibemáj, 2 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál kókuszolaj, só, bors, kakukkfű, csilipehely.
Elkészítése: a padlizsánnal kezdtem, megmostam, félbevágtam és felkarikáztam, majd a kókuszolajon elkezdtem pirítani. A padlizsán nagyon sok zsiradékot képes felvenni, de később ki is adja magából, így ne ijedjünk meg, csak kevergessük. sűrűn, hogy ne kapjon oda. Megsóztam, így egy kis folyadék máris keletkezett az edényben, kevergetés közben összevágtam a fokhagymát és azt is rászórtam. Amikor már látszik, hogy a padlizsán kezd megsülni, tegyünk rá frissen őrölt borsot és kakukkfüvet, csilipelyhet, majd forgassuk hozzá a feldarabolt májat is. Ezt követően már csak 2-3 percig süssük, épp annyi ideig, amíg a máj átsült, tovább nem kell, nehogy megkeményedjen a belsőség.
Tálaljuk és szórjuk meg feta sajttal.

2016. november 18., péntek

Édesburgonya és zeller chips

Szereted a chipset, de egészséges nassolni valóra vágysz inkább? Semmi akadálya, lehet ötvözni a kettőt. :)
Ez is édesburgonyából és zellerből készült, de lehet csinálni sárgarépából, céklából is ilyen csemegét.
Sőt, ha szereted a paszternákot, vagy a petrezselyem gyökeret abból is nagyon finom. A lényeg az, hogy kemény gyökérzöldség legyen, amit uborkagyalun szépen egyformára lehet vágni.
A zöldséget meg kell tisztítani, aztán a 190-200 fokos előre melegített sütőbe tenni, sütőpapírral bélelt tepsin, szépen elteregetve, lehetőleg ne fedjék egymást. Én megspricceltem egy kevés olíva olajjal a sütés előtt és megszórtam tengeri sóval, frissen őrölt borssal és csili pehellyel. 15-20 perc alatt megsül.
Ez volt tegnap az ebédem, joghurtos cékla salátával. Tudom ajánlani, nagyon finom, laktató fogás.

2016. október 18., kedd

szendvicsek másképp

Láttam a múltkor FB-on egy kis filmet édesburgonya szendvicseket mutatott be. No persze, hogy egy magamfajta kísérletezősnek nem kellett ennél több, csak az alkalomra vártam.:)
Az alkalom mint olyan, tegnap délután jött el, edzés előtt. Mert ilyenkor valamit enni kell, hogy ne essen le a vércukorszint, de ne legyen megterhelő a gyomornak sem, hogy az edzést (spinning) végig tudjam nyomni. Vettem édesburgonyát, leszeleteltem vékonyra ( kb 5 mm) és betettem a sima kenyérpirítóba. Hagytam benne pár percig, azért vigyázni kell, ne égjen meg, mert akkor már nem finom. Kivettem amikor megpuhultak, tettem a két kisebbre light mozzarellát és fügét. A nagyobb szeletre pedig light sonkát és kápia paprikát. Egyrészt nagyon finom, másrészt meg szerintem egészséges is. Tudom ajánlani kipróbálásra.