2017. február 24., péntek

Párolt nyúlcomb, sült tökkel

Az epeműtétet követő diéta nem könnyű, de egy kis odafigyeléssel, fantáziával elég változatossá lehet tenni. A mai ebédem, saját levében párolt nyúlcomb volt, sült orange vagy más nevén kanadai sütőtökkel.
A tök elkészítését nem írom le, ilyent mindenki tud sütni.:) A nyúl sem volt különös mutatvány. Kell hozzá egy jól záródó vastagfalú lábos, nekem van egy kis vas sütőedényem, abban szoktam az ilyesmit elkészíteni. A nyúlcombokat sóztam és nagyon kevés vizet öntöttem alá az edényben, csak, hogy le ne égjen. Aztán már a saját levében párolódott addig, amíg meg nem puhult. Félidőben tettem mellé 2 gerezd fokhagymát egészben és pár levél rozmaringot.

banános muffin paleo módra

Kicsi kitérőt tartok az epeműtét utáni diétából, és elhajlok a paleo felé.:)
Történetesen a sebész orvosom paleo életmódot folytat, így ma neki kedveskedtem a felülvizsgálat alkalmából egy kis édességgel. Előtte több paleo oldalt is tanulmányoztam, majd összehoztam a saját sütimet. Van még mit finomítanom a dolgon, már ami a kinézetet illeti, de ízre nagyon finom lett.
Hozzávalók (12 db-hoz) : 3 érett banán, 1 tojás, 1 ek. kókuszzsír, 12 dkg mandulaliszt, 2-3 ek. méz, 1 tk vaníliakivonat, 1 tk szódabikarbóna, 1 tk sütőpor.
Elkészítése: a banánokat villával összetörjük, belekeverjük a tojást a mézet és a vaníliát, valamit a kókuszsírt. A mandulaliszthez hozzátesszük a szódabikarbónát és a sütőport, elkeverjük, majd hozzáadjuk a banános masszához. Muffin sütőformába adagoljuk és 180 fokon, 25 perc alatt megsütjük.

2017. február 21., kedd

Tonhalas fasírt, krumplifőzelékkel

A cím igen jól hangzik.:) Biztosan lehetne sokkal ízletesebb is ez az egész kutyulék, ha szabadon használhatnék fűszereket. No de most ez van, ezzel kell valamit kezdeni :)
 Amire szükségünk lesz: 1 kis doboz tonhalkonzerv. Ha natúr lében van az a legjobb, de ha olajban, akkor öntsük le róla az olajat és hagyjuk lecsöpögni egy szűrőben. Közben aprítsunk fel egy szál zsenge zöldhagymát, egy kevés kakukkfüvet és petrezselymet. ( az eredeti recept gyömbért, csili paprikát, koriander zöldet, borsot és lime levelet javasol, úgy biztosan finomabb is) Tegyük a lecsepegtetett halat egy tálba, villával nyomkodjuk szét. Tegyük bele a fűszereket és adjunk hozzá egy tojás fehérjét is. Keverjük össze, kóstoljuk meg, ha kell sózzuk enyhén. Tegyünk hozzá annyi zsemlemorzsát, hogy meg tudjuk formázni. Egy serpenyőbe süssük meg szárazon, ügyeljünk arra, hogy ne égjen meg. Igazán csak a tojás fehérje nyers benne, az meg pillanatok alatt átsül, úgyhogy pár perc alatt kész is lesz a fasírtunk. Nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy egy személyre főzök, tehát, ha valaki a családnak szeretné elkészíteni, értelemszerűen a mennyiséget növelni kell.
A diétás krumplifőzelék pedig áll 2 db közepes méretű meghámozott és felkarikázott burgonyából. Ezt egy kevés vízben tegyük oda főzni, dobjunk bele egy babérlevelet is (mivel ez az összes fűszer a són kívül) és főzzük puhára. Amikor megfőtt, akkor egy kis doboz natúr joghurtban keverjünk el egy ek lisztet és sűrítsük be a főzelékünket.
Tudom, ettünk már jobbat is, de ha azt nézem, hogy ingerszegényen készült, akkor ehető.:)

2017. február 16., csütörtök

Túró gombóc kicsit másképp

Mégpedig diétásan elkészítve.
Csupán az összetevőket kell kicsit megvariálni és máris ehetjük a finom, túró gombócot.
Azt ki kell hangsúlyoznom, hogy a diétában szereplő ételek tűrése mindig egyéni. Van aki már két hét után hagymás csibemájat eszik és kutya baja, van aki bírja a tojást, van aki nem. Ezt mindenkinek egyénileg kell kipróbálni és eldönteni. Ez a blog az én személyes diétámról szól. :)
Hozzávalók: 25 dkg zsírszegény túró, 1 tojás fehérje, 1 cs vaníliás cukor, búzadara szükség szerint, zsemlemorzsa, 1 kávéskanál olíva olaj, só. Aki szeretné öntettel is meglocsolni, annak javaslom a natúr joghurtot, porcukorral ízesítve.
Elkészítése: először felvertem a tojásfehérjét egy gondolatnyi sóval, majd vaníliás cukorral krémesre kevertem a túrót. A kettőt óvatosan összeforgattam, megszórtam annyi búzadarával, amennyit felvett és hagytam pihenni. Közben szárazon megpirítottam a zsemlemorzsát egy serpenyőben. Amikor szép aranybarnára pirult, hagytam kihűlni, majd összekevertem egy kávéskanálnyi olívaolajjal.
Egy lábosban vizet forraltam, a túrós masszából kis gombócokat gyúrtam és enyhén sós vízben kifőztem őket. Egy kevés porcukorral megszórtam, és  pár kanál natúr joghurttal tálaltam.

2017. február 13., hétfő

Vasárnapi bőséges ebéd

Tegnap, vasárnap lévén valami jó kis ebéden gondolkoztam, ami beleilleszthető a diétámba, és mégis kicsit különlegesebb mint a megszokott főtt krumpli, főtt rizs, párolt hús kombó.
Így készült párolt édesburgonya, zsírszegény tejből száraz rántással besűrített mártásban párolt spenót és grillezett nyelvhal. Nagyon finom volt.
A nyelvhalat kiolvasztottam, majd sómentes, zöldfűszeres grillkeverékkel megszórtam. Nagyon vékonyan bekentem a halszeleteket olívaolajjal és grillserpenyőben megsütöttem. A Párom, aki nincs rákényszerítve a diétámra, megkóstolta és nagy örömmel el is fogyasztott egy kisebb adagot belőle. Ezek szerint jól sikerült..):)
A száraz rántás pedig úgy készül, hogy egy kisebb laábosban zsemleszínűre pirítom szárazon a lisztet, állandó keverés mellett, hogy nehogy odakapjon. Amikor kihűlt, akkor hidegen összekeverem egy kiskanál olívaolajjal, majd ezzel sűrítem be az ételt.
Zsírszegény tejet lehet kapni, érdemes ilyent is beszerezni, akkor pl lehet főzni tejberizst is desszertnek. :)

2017. február 11., szombat

Vacsora epeműtétes diétához

Engem is utolért a végzet, egy hete 3 dió nagyságú epekővel és egy egy epehólyaggal vagyok könnyebb. :) No meg pár kilóval, köszönhetően a szigorú diétának. Gondoltam meg is örökítek ezekből az ételekből néhányat, hátha valakinek még tudok segíteni az elég szegényes kínálat felturbózásában. Persze ahogy a kövek, úgy az emberek is különfélék, ki ezt bírja jobban, ki azt. A kórházban a dietetikussal egy órát beszélgettünk a műtét után, hogy mit is szabad enni az elkövetkező 6 hétben és mit nem. Mivel ez a diéta meglehetősen szénhidrát gazdag, így próbálok beiktatni némi fehérjét és zöld dolgokat is. Mivel ma buliba megyünk én ott tutira semmit nem tudok enni, így hát előre elkészítettem magamnak a mai vacsorám.
 Először is szárazon megpirítottam 1 pohárka rizst, amit felöntöttem az előző nap főzött zsírtalan húslevessel. A húslevest csirkehúsból ill pulykából főztem, leszűrtem és kihűtöttem. Ezt követően már könnyen le tudtam szedni a felszínen úszó kis zsírszigeteket. Miután a rizs megfőtt, azt is kihűtöttem. Összevágtam egy kevés pulykahúst (szintén zsírtalan) és némi főtt zöldséget. Sárgarépát, paszternákot és zellert. Lereszeltem egy nagyon kevés parmezánsajtot (hogy valami összefogja a masszát) és mindent óvatosan összeforgattam. Sütőpapírral bélelt sütőlemezen megsütöttem, 200 fokon kb 20 percig. Kihűtöttem és hasáb alakban felvágtam. Szívsaláta levelekbe csomagoltam, így szendvicsként fogom elfogyasztani. (Már ettem is egy keveset belőle, hogy ha mégis bánt valamelyik összetevő, még itthon kiderüljön)

2017. január 15., vasárnap

alma szezámmag bundában

Ezt a receptet a FB-on találtam, nagyon megtetszett. Könnyű elkészíteni és valóban nagyon finom, tápláló étel. Én most reggelire eszem, mert vasárnap mindig kell valami kis kényeztetés is. :)
Egy nagyobb almát meghámozunk karikára vágjuk (érdemes vastagabb szeleteket vágni) kivágjuk a magházát és utána meghempergetjük valamilyen alternatív lisztbe ( rizs, zab, mandula) majd tojásba és végül szezámmagba. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 180 fokon addig sütjük, amíg a szezámmag aranybarnára nem pirul. Kivesszük, tányérra tesszük, esetleg megcsorgatjuk egy kis mézzel, úgy még kényeztetőbb. :) Megesszük :)