2017. május 21., vasárnap

Pak Choi és brokkoli sült chow mein tésztával

Nos, ezt a receptet úgy találtam ki.:) Sok ételt megnéztem, próbáltam a rendelkezésre álló alapanyagokból valami ebéd félét alkotni a lányomnak, ez sikerült. Megkóstoltam, ízletes. Ahogy az unokáim is mondták tegnap, Mama nem szép, de biztosan ehető :)
Hozzávalók: 1 db pak choi, 1 kis fej brokkoli rózsa, fél csomag chow mein tészta. A fűszerei : 1 zöld fokhagyma szár, 2 zöldhagyma szár, 1 kisujjnyi gyömbér, 1 zöld chili paprika, 1 fél citrom leve, 1 ek szója szósz, 1 tk osztriga szósz, 1 ek halszósz, 1 tk pálmacukor, szárított koriander, szárított citromnád, fél marék sótlan pörkölt mogyoró, szezámolaj.
Elkészítése: először a tésztát pirítsuk meg kevés olajban, majd főzzük fogkeményre, szűrjük le, tegyük félre. A zöldségeket készítsük elő, tisztítsuk meg, daraboljuk fel, a brokkolit szedjük rózsáira, a pak choit pedig negyedeljük el.
Öntsünk a serpenyőbe egy kevés szezámolajat, majd dobjuk egyszerre bele az apróra vágott gyömbért, fokhagymát és chili paprikát. Picit süssük, és már mehet is rá a zöldség. Süssük pár percig, öntsük fel egy kevés vízzel és pároljuk tovább. Ilyenkor már lehet ráönteni a szószokat és ráreszelni a pálma cukrot is. Sózni nem kell, mert a szószok mindegyike sós. Pár perc párolás után zárjuk el a lángot, forgassuk bele a tésztát, csavarjuk rá a fél citrom levét és tegyük bele a zöldhagymát és a mogyorót is.

2017. május 16., kedd

Csicseriborsó-édesburgonya curry spenóttal

Ismét egy csodálatosan finom vegán ételt mutatok be, a már ismert oldalról. A Vegan Richa gasztronómiai blog a FB-on is megtalálható, én is onnan gyűjtöm be szorgalmasan a jobbnál jobb recepteket. Irigylem az olyan embert, aki ilyeneket ki tud találni, én csak leutánozom és megfőzöm. :)
Meglehetősen sok összetevőből álló étel, de megéri elkészíteni, mert nagyon ízletes.
Hozzávalók: 1 lila hagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 1 ujjnyi gyömbér, 1 doboz csicseriborsó konzerv, vagy 1,5 bögre előfőzött, 2-3 édesburgonya, (én egészen kicsi méretűeket kaptam most) 1 doboz bébi spenót, vagy 25 dkg spenótlevél, 2-3 közepes méretű paradicsom, fél citrom leve, só, bors, olaj, 1/2 tk egész római kömény, 1 tk őrölt koriander, 1/4 tk fahéj, 1/2 tk garam massala, 1/2 tk kurkuma, 1/4 tk cayenne bors, vagy csili pehely.
A legjobb ha minden előkészítünk, hogy ne kelljen főzés közben kapkodni. Vágjuk fel a hagymát, a fokhagymát és a gyömbért apróra, csavarjuk ki a citrom levét, hámozzuk meg és kockázzuk fel az édesburgonyát és a paradicsomot. Ha száraz csicseriborsót használunk akkor előző este áztassuk be, majd főzzük 1-1,5 órán át. Ha konzervet, akkor nyissuk fel, majd öntsük le a levét. A spenótot is válogassuk át, mossuk meg.
Elkészítése: Egy mélyebb serpenyőbe ( én általában wokot használok) hevítsünk olajat, majd szórjuk bele az egész római köményt és kezdjük el pirítani. Mehet bele a hagyma, fokhagyma, gyömbér is. Rövid ideig kevergessük majd tegyük rá a kockákra vágott paradicsomot és egy kevés vízzel öntsük fel. Fedjük le, főzzük 5 percig. Fűszerezzük az összes fűszerrel, majd öntsük bele a csicseriborsót és az édesburgonyát is. Itt öntsük bele még a citromlevet, és kb 2 csésze vizet, majd lefedve főzzük 15 percig. A végén keverjük hozzá a spenótot, majd azzal még pár percig rotyogtassuk és kész. Párolt rizs illik mellé.

2017. május 11., csütörtök

édes-savanyú csicseriborsó brokkolival

Megint csak a kedvenc vegán oldalamon bóklászva találtam ezt a receptet.
Igyekeztem a leírás szerint elkészíteni, bár én rizs ecet helyett málna ecetet használtam, mert ilyenem volt itthon.   Így is nagyon ízletes egytál étel sikeredett.
Hozzávalók: 3 ek. barna cukor, 2 ek málnaecet, 2 ek almaecet, 2 ek szója szósz, 1,5 ek ketchup, 0,5 ek fokhagymapor, 2 ek víz. Ezeket összekeverjük, félretesszük.
Egy kevés olaj, én most földimogyoró olajat használtam, 2 kövér gerezd fokhagyma apróra vágva, 1 piros kaliforniai paprika ( vagy fél piros, fél zöld) 1 kisebb fej brokkoli rózsáira szedve, 1 doboz csicseriborsó konzerv. A sűrítéshez 2 ek víz, 2 ek kukoricakeményítő, só, bors cayenne bors.
Elkészítése: Az olajat egy mélyebb serpenyőbe tesszük, majd elkezdjük pirítani a fokhagymát, rövid idő múlva mehet rá a vékonyan felszeletelt paprika és a rózsáira szedett brokkoli is. Amikor picit megpirultak, akkor öntsük hozzá a csicseriborsót, leszűrve, majd öntsük fel az egészet a félretett édes-savanyú keverékkel. Fedő alatt pároljuk 5-10 percig, időközben keverjük ki a vízzel a kukoricakeményítőt. Fűszerezzük sóval, fekete borssal, cayenne borssal, majd öntsük bele a serpenyőbe a sűrítő anyagot is. Ezzel már csak rövid ideig kell kevergetni, gyorsan besűrűsödik.
Párolt jázmin rizzsel tálaljuk.

2017. május 2., kedd

sok zöldséges rizstészta

Sok ötletet lehet begyűjteni a közösségi oldalakról, ha elfogyott a saját fantáziánk. :) A mai ebédet is egy ilyen begyűjtött recept alkotta. Soba tészta helyett, most rizstésztával készítettem el, de ennyi a különbség azt hiszem :)
Mi nagyon szeretjük a különleges ízeket is, így a keleti ételek nagy kedvenceink. Nem kellett túl sok biztatás ahhoz, hogy nekilássak ennek az ízletes egytál ételnek.
Hozzávalók: rizstészta, szója szósz, kevés pálma cukor ( de megteszi a sötét nádcukor is) szezám olaj, gyömbér, hagyma, fokhagyma, zöld csili, kaliforniai paprika, gomba, hagyma, fokhagyma, sárgarépa, brokkoli (nekem most cukkini) só, bors
Először keverjük ki a szezám olaj, szója szósz, cukor és gyömbér keveréket. Aztán készítsük elő a zöldségeket, hámozzunk meg mindent, daraboljuk fel, hogy amikor már készül az étel, minden kéznél legyen. A tésztának tegyük oda a vizet forrni. Egy mélyebb serpenyőbe öntsünk egy kevés olajat, majd kezdjük el pirítani a zöldségeket. Ne tegyünk sokat egyszerre az edénybe, mert akkor nem sül, hanem párolódik. Amikor minden zöldséget megpirítottunk, tegyük a leszűrt tésztát is a zöldségekhez és öntsük rá a végén a szójaszószos keveréket. Süssük még egy picit együtt és kész, lehet tálalni.

2017. április 27., csütörtök

halas curry, rizzsel

Azt mondják a curry nem egy alakbarát étel, szerintem meg az. :) Egészséges hozzávalókból áll és nem kell belőle tonnányit megenni. :)
Hozzávalók: tőkehalfilé személyenként 2 db, 1 kókusztej konzerv, rizs, olívaolaj, fokhagyma, gyömbér, zöldhagyma, koriander mag, római kömény, kardamom, koriander zöld, kurkuma, lime, csili paprika pehely, só, egész feketebors.
Elkészítése: először daraboljuk össze a halat ( ha mélyhűtött akkor olvasszuk ki és a felesleges folyadékot óvatosan nyomjuk ki belőle) majd szórjuk meg kurkumával és csavarjuk rá a lime levét, tegyük félre. Ezt követően az összes szemes fűszert pirítsuk meg, majd egy mozsárban törjük össze. Tegyünk egy mélyebb serpenyőbe kevés olívaolajat, zúzzuk apróra a fokhagymát, majd dobjuk az olajra, vigyázzunk ne égjen meg. Reszeljük rá a gyömbért is, majd kockázzuk fel a zöldhagyma zöldjét és azt is pirítsuk meg egy kicsit. Dobjuk rá az összetört fűszereket, majd azzal is süssük, amíg az olaj ki nem válik. Ezt követően öntsük fel a kókusztejjel és forraljuk kicsit be a mártást. A halat a végén engedjük bele a mártásba, kb 5 perc alatt megfől. Szórjuk rá a csili pelyhet és a koriander zöldet ( nekem ez is szárított volt), kóstoljuk meg, kell-e sózni,  majd zárjuk el a lángot alatta. A rizst pároljuk meg, majd tálaljunk.

2017. április 26., szerda

rakott zöldség

Néha a FB-on remek receptek jönnek szembe. Ezt is ott találtam a Testszervíz oldalán, megtetszett, megcsináltam. Finom lett és az elkészítése is nagyon egyszerű.
 Hozzávalók: bármilyen zöldségből egy főre 25 dkg. Én most 2 főre készítettem, így kb fél kiló zöldséget használtam. 2 db sárgarépát, pár fej kelbimbót, egy marék zöldhüvelyű babot és zöldborsót. Kell még hozzá egy kis doboz tejföl, kb 10 dkg reszelt sajt, 2 tojás. A fűszerek: só, bors, szerecsendió, szárított fokhagyma, petrezselyemzöld (most ebből kimaradt) ellenben került bele egy fej hagyma megpirítva.
Elkészítése: A zöldségeket előfőzzük sós-borsos vízben pár percig, majd leszűrjük. Amíg kicsit meghűlnek, addig kikeverjük a tojásokat a tejföllel és reszelt sajttal, majd ízesítjük, sóval, borssal, szerecsendióval. Itt kell beletenni a vágott petrezselyemzöldet, azonban nekem az most nem volt itthon, így egy fej hagymát lepirítottam apróra vágva, és azzal kevertem össze. Tettem még bele  egy kevés fokhagymát is. Egy tűzálló tálat kivajaztam vékonyan, beletettem a zöldségeket, elrendeztem őket és leöntöttem a tejfölös keverékkel. 180 fokon sült 30 percet.

2017. április 25., kedd

tavaszi ebéd

Itt a spárga szezon! Nagyon szeretem ezt a zöldségfélét, mert köretként kiváló, salátának nagyon finom és még főételt is lehet belőle varázsolni, akár leveles tésztába sütve, akár rántva, vagy csak hollandi mártással leöntve (persze úgy már nem kímélő).
A ebédben köretként jutott neki szerep, a rántott karfiol és a grill sajt mellett.

Ennek az ételnek az elkészítéséhez nem kell különösebb tudomány. A spárgasípokat eltörtem, ahol pattan, onnan már élvezhető. Meghámozni nem kell, csak forró sós-enyhén cukros vízben pár perc alatt megpárolni. Leszűrni és már ehető is. A karfiolt bebundáztam, kisütöttem. (ez a fogás annyira nem kímélő az olajban sütés miatt, de most nekem az). A sajtot felszeleteltem és grillserpenyőben pár perc alatt átsütöttem. 15 perc alatt kész az ebéd :)