2017. június 21., szerda

töltött cukkini

Mielőtt belevágnék a recept leírásába, képzeljük el, hogy ez itt egy gömbcukkini. :)
Na jó, tudom, nem is hasonlít rá, de akkor is. :)  Mert azért, cukkini az istenadta, csak hát nem a szép kis zöld cirmos, nagy potrohú fajta. :)

 Hozzávalók: 1 gömbcukkini helyett, egy sárga külsejű normál cukkini. Egy kisebb faj hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 koktél paradicsom, némi csicseriborsó, sajt. Fűszerek: só, bors, oregánó, fűszer paprika, aprított petrezselyemzöld, római kömény, olaj.
Elkészítése: A cukkinit skalpoljuk meg, és kaparjuk ki a  belsejét. Kb 5 mm-es pereme maradjon. A kikapart belsejét aprítsuk össze, ugyan úgy a hagymákat is, meg a paradicsomot is. Egy serpenyőbe öntsünk kevés olajat és kezdjük el a hagymákat pirítani, majd a paradicsomot és a cukkini belsőt is adjuk hozzá. Fűszerezzük nagyvonalúan, majd a végén mehet bele a csicseriborsó is és a reszelt sajt is. Végül keverjük bele az aprított petrezselyemzöldet is.Töltsük vissza a kikapart üregbe, majd 180 fokos sütőbe tolva süssük 30 percig.

2017. június 19., hétfő

Mézes balzsamos répák, rizi-bizivel

Hű de jó hosszú lett a cím :):)
A kaja viszont nagyon finom, bátran merem ajánlani.
Hozzávalók: sárgarépa, petrezselyemgyökér vegyesen, olaj, só, bors. Az öntethez, méz és balzsamecet, kevés vaj.
A rizi-bizihez zöldborsó, rizs, kis hagyma, olaj.
Elkészítése: A zöldségeket meghámozzuk, majd egy tepsiben elrendezzük sütőpapíron. Sózzuk, borsozzuk és egy kevés olajjal meglocsoljuk. 200 fokos sütőben kb 35-40 percig sütjük. (attól is függ a sütési idő, hogy milyen vastagok a répák) Közben elkészítjük az öntetet. Egy láboskába teszünk 1 jó nagy evőkanál mézet és ráöntünk kb 1 dl balzsamecetet és beforraljuk. 3-4 dkg vajat felkockázunk és elkeverjük a mártásban. Ráöntjük a sült zöldségekre és még 10 percig sütjük.
A rizi-bizi készítését gondolom nem kell ismertetni. :)

2017. június 15., csütörtök

Gluténmentes kuszkusz saláta

Tegnap mindenképp kuszkuszt szerettem volna venni a mai ebédhez, és meglepetésemre egy gluténmentes változatot találtam az áruház polcán. Kukoricából készített kuszkuszt.:) Nosza rajta, gondoltam én, kísérletezzünk, hátha van olyan jó, mint a másik búzából készült változat. Ráadásul a fő kosztosom előnyben részesíti a gluténmentes verziókat.
Így született meg ez a saláta, ami meleg nyári napokon szerintem ideális táplálék még főételnek is.
Hozzávalók 3,5 főre. :) 200 gr kukorica kuszkusz, 2 dl víz, só, bors, 20 dkg koktélparadicsom, 1 kisebb fej lilahagyma, 1 citrom leve, 1 nagyobb csomag petrezselyemzöld, 1 érett avokádó, egy kisebb fej karfiol, kb 20 dkg óriás garnélarák farok, olívaolaj
Elkészítése: A vizet forraljuk fel, és öntsük bele a kuszkuszt, majd főzzük 2 percig és zárjuk el alatta a lángot. Hagyjuk állni, majd sózzuk, borsozzuk és egy kevés olívaolajjal melegítsük vissza óvatosan, nehogy odakapjon. Ezt követően ismét zárjuk el a lángot és hagyjuk sorsára. Közben szeleteljük fel a karfiolt, sózzuk, borsozzuk, és egy beolajozott sütőlapra téve grillezzük meg a sütőben. Lehet sütni is, akinek nincs grillező funkciója. A rákokat olvasszuk ki és bő forró olajban pirítsuk meg, majd tegyük félre. A paradicsomot, lilahagymát, petrezselyemzöldet, avokádót kockázzuk fel. Locsoljuk meg citromlével és kevés sóval, majd óvatosan forgassuk össze a kihűlt kuszkusszal. Majdnem tabbouleh salátát kapunk így. Tálaljuk és a tetejét díszítsük meg a rákokkal és a karfiollal.


2017. június 12., hétfő

Rizzsel töltött cukkini torta

Gondolkoztam azon, hogy milyen címet is kapjon ez az étel :) A FB-on követője vagyok a  ChefClubnak, nekik vannak jó kis videóik, többek között ezt az ételt is ott láttam. Ott hússal töltötték meg a közepét, én meg szószos babot tettem bele, nos ez hiba volt. Nem a szószos bab ötlete, mert az még jó lett volna, ha előtte összetöröm a babot, azaz pürésítem, mert akkor nem folyt volna ki a cucc. Mivel a jó pap is holtig tanul, most ezt jól megjegyeztem, majd legközelebb máshogy fogok hozzá. Amúgy nagyon jó kis recept, nem is túl nehéz, persze a videón látott színvonalat nem üti meg, de sebaj.:) Azért nem fogjuk kidobni :)
Hozzávalók 2 főre : Kis kisebb vagy egy nagyobb cukkini. A legszebb akkor lesz, ha két kisebb méretű cukkinit kapunk, de eltérő színekben. Sárga és zöld egymásra rétegezve gyönyörű eredményt ad, de nekem csak zöld volt tegnap. Kell még hozzá egy bögre rizs megfőzve, 2 tojás, némi reszelt sajt, nálam ez kb 6-7 dkg volt. Az eredeti receptben 30 dkg darált hús is van, elkészítve, azaz megfűszerezve, elősütve. Én pár kanál szószos babot használtam, de ezt nem árt előtte összetörni, hogy a bab felszívja a szószt. Vagy apróra vágott pirított gombával is el lehet készíteni. Só és bors a fűszer, meg egy pici olívaolaj, a cukkini grillezés előtti bekenéséhez.
Elkészítése: A cukkinit vékonyan és egyenletesen felszeleteljük, megolajozzuk vékonyan, majd mindegyiket mindkét oldalán meggrillezzük. Ezt követően egy tortaforma aljába tegyünk egy edénykét, pici hőálló tálat, vagy mint én is találékonyan, egy nagyobb pogácsaszaggatót.
Hagyjuk a cukkini szeleteket túllógni az edény falán, mert a végén majd be is kell takarni az ételt.
A rizst keverjük el sóval, borssal, 2 tojással és a reszelt sajttal, majd az egyik felét egyenletesen oszlassuk el a tortaforma alján és egy kanállal nyomkodjuk le.
Ezt követi a töltelék, ami lehet darált hús, vagy más alternatív töltelék is. Egy a lényeg, ne legyen ilyen leveses állagú, mert akkor kifolyik sütés közben! Én is tanultam a hibámból, legközelebb erre ügyelni fogok.
Jöhet a második réteg rizs, ezt is szorosan nyomkodjuk le, egy kanál segítségével.
Majd a végén hajtogassuk rá a cukkinit.
180 fokos sütőben süssük 20-25 percig.
Miután megsült, óvatosan fordítsuk meg, távolítsuk el a formát, majd a közepén található tálacskába tegyünk mártogatós szószt. Most én édes-savanyú mártást használtam. Mivel nem tálacskával sütöttem, így nekem el kellett távolítanom a pogácsaszaggatót. Szerencsére a nyílásba remekül beleillik a kaviáros üvegecske, így azzal tálaltam. :)

2017. június 8., csütörtök

Lazacos spárga quinoa ágyon

Azelőtt a spárgaszezonban mindig finom füstölt sonkával tekertem körbe a spárgasípokat. Mivel most a fő kosztosom nem eszik húst, de szerencsére halat igen, jól kitaláltam, hogy füstölt lazacot használok sonka helyett. Így készült el a mai ebédünk.
Hozzávalók 2 főre: egy bögre quinoa, 1 fél csomag spárga, 1 csomag füstölt lazacfilé, kevés só és cukor, egy ek balzsamecetes olívaolaj.
Elkészítése: a quinoát alaposan mossuk át és kétszeres mennyiségű, enyhén sós vízben, főzzük puhára. Amikor megpuhultak a szemek, keverjünk hozzá egy ek balzsamecetes olívaolajat, jót fog neki tenni.
A spárgasípokat törjük el, majd enyhén sós, cukros vízben főzzük pár percig.
Hűtsük ki, tekerjük körbe a lazacszeletekkel, és díszítsük citrommal a tálalásnál.

2017. május 29., hétfő

Sushi ball

Kedves barátnőm egyik nap átküldött nekem egy videót a ChefClub receptjéről. Nagyon megtetszett és el is határoztam, hogy az első adandó alkalommal megcsinálom.
 Ami ma érkezett el.:) Sikerült is a videó után simán elkészíteni, ez a vacsorám. Mondhatom nagyon ízletes.
Hozzávalók: (én egy személyre gondoltam, de ebből simán jól lehet lakni egy "labdával" is, úgyhogy akkor )2 személyre.
Egy érett avokádó, 1 kis csésze rizs, 2 tojás, (az eredeti recept bacon szalonnával készült, de én pirított hagymával készítettem) fél fej hagyma, kevés só, 1 tk cukor, 1 ek rizsecet, kevés olívaolaj
Elkészítése: A rizst megmossuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel lassan puhára főzzük, hagyjuk a gőzben egy rövid ideig, majd összekeverjük a só, cukor, ecet egységgel.
A tojásokat 7 percig főzzük, lehűtjük, hámozzuk.
A hagymát forró olajban gyorsan átsütjük, leitatjuk róla az olajat, félretesszük.
Az avokádót félbe vágjuk egy kanál segítségével egyben kiemeljük a héjából, majd óvatosan vékonyan felszeleteljük.
Elkezdjük összeállítani a "labdákat". Kiterítünk egy háztartási fóliát, majd kör alakban ráhalmozzuk a fele rizst, szétlapogatjuk és kirakjuk a fél avokádóval legyezőszerűen.
Még egy fólia, majd megfordítjuk és egy tálkába tesszük, hogy a rizs legyen felül. Lehúzzuk a felső fóliát és a mélyedésbe tesszük a pirított hagymát, majd az egész tojást. A fólia segítségével óvatosan rálapogatjuk a rizst, és labdát formázunk belőle.
 valahogy így kell kinéznie
Tálaljuk, óvatosan lehúzzuk róla a fóliát, majd félbevágjuk a tányéron.

2017. május 26., péntek

Soba tészta pirított tofuval és zöldségekkel

Ennek az ételnek a kitalálója maga Jamie Oliver, aminek a receptjét a Minden napra Superfood c. könyvében meg is osztotta. Tegnap aszerint kerestem receptet, hogy mi van itthon a hűtőben. :) Volt tofu, volt még spárga, a mélyhűtőben akadt brokkoli is, no meg volt soba tésztám, ami nem egy megvetendő dolog. Így ma reggel ezt sikerült összebütykölnöm, szerintem finom és majd megint bezsebelhetem a dicséretet a fő kosztosomtól.:)
Hozzávalók 2 főre, nem fontossági sorrendben: 2 tekercs soba tészta. Egy csomagban összesen 4 kisebb tekercs van, ehhez az ételhez elég a 2 bőven. Fél csomag spárga, fél zacskó mélyhűtött brokkoli, vagy egy kisebb fej friss. ( Az eredeti receptben szerepel még zöldborsó is, de most az nem volt itthon) A fűszerezéshez kell 1 fél lime leve, 1 kisujjnyi gyömbér reszelve 1 ek szójaszósz, 1 ek szezámmag pirítva, némi csilipehely és egy kevés fokhagyma reszelve, kevés olívaolaj a pirításhoz.
Elkészítése: A spárgát és a brokkolit megpároljuk, félretesszük. A tofut kockára vágjuk majd egy kevés olívaolajon megpirítjuk minden oldalát. A soba tésztát kifőzzük és leszűrjük. A lime-ot kifacsarjuk, belereszeljük a gyömbért és a fokhagymát, beleöntjük a szóját is. A szezámmagot a csilipehellyel szárazon megpirítjuk. Amikor mindennel készen vagyunk, összevegyítjük az ételt és tálaljuk. Egyszerű, de finom.:)