2018. július 12., csütörtök

Hamis rizseshús

Személy szerint nagy kedvencem a rizses hús, de amióta húsmentesen étkezünk ez kimaradt a repertoáromból. A múltkor viszont kaptam bio GMO mentes szójakockát, így azzal próbáltam meg elkészíteni. Az igazat megvallva soha sem lesz semmi olyan ízű mint hússal, de szerintem kihoztam belőle a maximumot, mert mindenki dicsérte.
Hozzávalók 6 fő részére: 150 gr száraz szójakocka, 2 bögre rizs, 1 nagy fej hagyma, 1 fél kápia paprika, 3 gerezd fokhagyma, 2 db sárgarépa, 450 gr fagyasztott zöldborsó, só, bors, olaj, petrezselyemzöld.
Elkészítése: először a szójakockákat kell forró vízzel leönteni, majd erőteljesebben fűszerezni mint általában szoktunk ( több só, bors stb.)
Miután a szója megszívta magát jól a vízzel, leszűrtem és alaposan kinyomkodtam belőle a felesleges folyadékot. Ezt követően már pontosan úgy kell vele bánni, mintha hús kocka lenne.
Olajon megdinszteltem a hagymát, rádobtam a kinyomkodott szójakockákat, a felaprított sárgarépát, fokhagymát,  paprikát és alaposan átpirítottam. Ezt követően még a rizzsel is kicsit pirítottam együtt, majd kétszeres mennyiségű vízzel ( 4 bögre) felöntöttem. Hagytam felforrni, majd beleöntöttem a zöldborsót is és addig főztem amíg fel nem itta az összes levet a rizs. Közben kóstolni kell, mert mint mondtam a szója miatt erőteljesebb fűszerezést igényel, mintha csak hússal készítenénk. A végén megszórtam a petrezselyemzölddel.

Nincsenek megjegyzések: