2010. november 4., csütörtök

quinoa, bulgur és gomba

Quinoa. Egyszer már olvastam róla, aztán feledésbe merült. A múltkor ismét találkoztunk, ő és én, így hazajött velem. A "Magok Anyja" az inka gasztronómiában jelentős szerepet töltött be. Itthon, nálunk még nem annyira ismert, először én is Málna blogján olvastam róla. Fontos tulajdonsága az, hogy gluténmentes, valamint sokféle ásványi anyagot tartalmaz. Így ma este a quinoa és a bulgur keverékét főztem meg. Mindkét mag úgy készül mint a rizs. A leírás szerint, bő vízben kell megfőzni, aztán leszűrni. Én úgy készítettem, ahogyan a rizst is szoktam. Megfuttattam olajon, mejd kétszeres mennyiségű vízzel felöntöttem és puhára főztem. Közben fűszereztem sóval és szerecsendióval. Amikor készen volt belekevertem 2-3 dkg vajat.
A tejszínes gombát pedig a következőképpen készítettem : a hagymát apróra vágtam, majd odatettem dinsztelődni. Közben a gombát megtisztitottam és felszeleteteltem. A hagymához adtam, és együtt pároltam őket. A gomba sok vízet ereszt ki magából, így külön felönteni nem szükséges. Sóztam, borsoztam és meghintettem szárított petrezselyemmel, jobb híján. Amikor elfőtte a levét, felöntöttem 2 dl növényi tejszínnel és besűrítettem pár perc alatt.
Megjegyzés : a gomba nem való a candida diéta étrendjébe! Amikor ezt az ételt készítettem, már nem tartottam diétát.

3 megjegyzés:

Emmi írta...

megint kedvet kaptam a quinoához, még van egy fél acskóval

Lazac írta...

Szeritem finom:):):)
Bár én a kölest is szivesen eszem :):) A vizicsibe is madár :):):)*vihog*

Lazac írta...

köszi a linket, beillesztettem :)