2017. február 13., hétfő

Vasárnapi bőséges ebéd

Tegnap, vasárnap lévén valami jó kis ebéden gondolkoztam, ami beleilleszthető a diétámba, és mégis kicsit különlegesebb mint a megszokott főtt krumpli, főtt rizs, párolt hús kombó.
Így készült párolt édesburgonya, zsírszegény tejből száraz rántással besűrített mártásban párolt spenót és grillezett nyelvhal. Nagyon finom volt.
A nyelvhalat kiolvasztottam, majd sómentes, zöldfűszeres grillkeverékkel megszórtam. Nagyon vékonyan bekentem a halszeleteket olívaolajjal és grillserpenyőben megsütöttem. A Párom, aki nincs rákényszerítve a diétámra, megkóstolta és nagy örömmel el is fogyasztott egy kisebb adagot belőle. Ezek szerint jól sikerült..):)
A száraz rántás pedig úgy készül, hogy egy kisebb laábosban zsemleszínűre pirítom szárazon a lisztet, állandó keverés mellett, hogy nehogy odakapjon. Amikor kihűlt, akkor hidegen összekeverem egy kiskanál olívaolajjal, majd ezzel sűrítem be az ételt.
Zsírszegény tejet lehet kapni, érdemes ilyent is beszerezni, akkor pl lehet főzni tejberizst is desszertnek. :)

Nincsenek megjegyzések: