2017. február 16., csütörtök

Túró gombóc kicsit másképp

Mégpedig diétásan elkészítve.
Csupán az összetevőket kell kicsit megvariálni és máris ehetjük a finom, túró gombócot.
Azt ki kell hangsúlyoznom, hogy a diétában szereplő ételek tűrése mindig egyéni. Van aki már két hét után hagymás csibemájat eszik és kutya baja, van aki bírja a tojást, van aki nem. Ezt mindenkinek egyénileg kell kipróbálni és eldönteni. Ez a blog az én személyes diétámról szól. :)
Hozzávalók: 25 dkg zsírszegény túró, 1 tojás fehérje, 1 cs vaníliás cukor, búzadara szükség szerint, zsemlemorzsa, 1 kávéskanál olíva olaj, só. Aki szeretné öntettel is meglocsolni, annak javaslom a natúr joghurtot, porcukorral ízesítve.
Elkészítése: először felvertem a tojásfehérjét egy gondolatnyi sóval, majd vaníliás cukorral krémesre kevertem a túrót. A kettőt óvatosan összeforgattam, megszórtam annyi búzadarával, amennyit felvett és hagytam pihenni. Közben szárazon megpirítottam a zsemlemorzsát egy serpenyőben. Amikor szép aranybarnára pirult, hagytam kihűlni, majd összekevertem egy kávéskanálnyi olívaolajjal.
Egy lábosban vizet forraltam, a túrós masszából kis gombócokat gyúrtam és enyhén sós vízben kifőztem őket. Egy kevés porcukorral megszórtam, és  pár kanál natúr joghurttal tálaltam.

2 megjegyzés:

1 írta...

Szerintem valamelyik nap én is diétázni fogok, akkorákat nyeltem a recept olvasása közben :)

Lazac írta...

Jól teszed :):):) Neked lehet a hagyományos módszer szerint is készíteni :):)