2017. február 11., szombat

Vacsora epeműtétes diétához

Engem is utolért a végzet, egy hete 3 dió nagyságú epekővel és egy egy epehólyaggal vagyok könnyebb. :) No meg pár kilóval, köszönhetően a szigorú diétának. Gondoltam meg is örökítek ezekből az ételekből néhányat, hátha valakinek még tudok segíteni az elég szegényes kínálat felturbózásában. Persze ahogy a kövek, úgy az emberek is különfélék, ki ezt bírja jobban, ki azt. A kórházban a dietetikussal egy órát beszélgettünk a műtét után, hogy mit is szabad enni az elkövetkező 6 hétben és mit nem. Mivel ez a diéta meglehetősen szénhidrát gazdag, így próbálok beiktatni némi fehérjét és zöld dolgokat is. Mivel ma buliba megyünk én ott tutira semmit nem tudok enni, így hát előre elkészítettem magamnak a mai vacsorám.
 Először is szárazon megpirítottam 1 pohárka rizst, amit felöntöttem az előző nap főzött zsírtalan húslevessel. A húslevest csirkehúsból ill pulykából főztem, leszűrtem és kihűtöttem. Ezt követően már könnyen le tudtam szedni a felszínen úszó kis zsírszigeteket. Miután a rizs megfőtt, azt is kihűtöttem. Összevágtam egy kevés pulykahúst (szintén zsírtalan) és némi főtt zöldséget. Sárgarépát, paszternákot és zellert. Lereszeltem egy nagyon kevés parmezánsajtot (hogy valami összefogja a masszát) és mindent óvatosan összeforgattam. Sütőpapírral bélelt sütőlemezen megsütöttem, 200 fokon kb 20 percig. Kihűtöttem és hasáb alakban felvágtam. Szívsaláta levelekbe csomagoltam, így szendvicsként fogom elfogyasztani. (Már ettem is egy keveset belőle, hogy ha mégis bánt valamelyik összetevő, még itthon kiderüljön)

Nincsenek megjegyzések: