2017. november 28., kedd

Sütőtökös gnocchi roston sült karfiollal

Őszintén el kell mondanom, hogy a gnocchi készítése közben legalább kétszer megfordult a fejemben, hogy kivágom az egészet a kukába :) Most már örülök, hogy nem tettem, mert nagyon finom étel kerekedett belőle. De előre mondom, ha valaki ilyenre vetemedne, az készüljön fel arra, hogy elképesztő mennyiségű lisztet vesz fel az eredeti gnocchihoz képest. Mivel én egészséges lisztet használok, nem volt gond a nagyobb mennyiség sem, de azt hittem soha nem áll össze a tészta. A tippem az, hogy legyen még a tészta belseje lágy, daraboljuk csíkokra egy késsel, hengergessük meg egy kevés lisztben, hogy ne ragadjon, de így lesz finom puha gnocchi a végeredmény.
 Hozzávalók 6 fő részére: 1 kg sütőtök, 30 dkg burgonya, 2 egész tojás, és liszt, amennyit felvesz a tészta (jó sok). Kell még hozzá 5 dkg vaj és néhány friss zsálya levél is, só és kevés fehér bors. Amennyiben zöldséges a feltét is, akkor egy jó nagy fej karfiol, só, színes bors, olívaolaj a sütéshez.
Elkészítése: A gnoccihoz első körben süssük meg a tököt. Nekem ez most a vastag húsú nagyon narancsos színű tök volt, amit a piacon vettem. Előző nap már megsütöttem, így nagyon jó állaga volt. Gyanítom, hogy a sonkatökhöz még ennél is több liszt kellene, mert annak vizesebb az állaga. Szóval a tököt süssük meg, a krumplikat héjukban főzzük puhára. Majd az egészet törjük át krumplinyomóval, keverjünk hozzá sót és kevés fehér borsot, majd annyi lisztet amennyit felvesz, de a tészta azért maradjon lágy. Én úgy csináltam a gnocchikat, hogy kiterítettem az összegyúrt tésztát, csíkokra vágtam, azokat egyenként óvatosan meghengergettem még lisztben, majd egyenlő darabokra vágtam, és azokat görgettem ki. Elmondanám, hogy ebből a mennyiségből kb 140 kis gombóc lesz majd. :) Forrásban lévő sós vízben 25-30 gombócot főztem ki egyszerre, hogy ne ragadjanak össze, majd egy olívaolajjal kikent tálba szedtem és meghengergettem őket az olajban. Nem kell sok olaj, de fedje be mindenhol őket. Amikor az egész elkészült, egy serpenyőben vajat olvasztottam, majd beledobáltam a zsályaleveleket és ropogósra megsütöttem őket. Tálaláskor ezzel locsoltam meg a gnocchikat. A roston sült karfiolt pedig úgy készítem el, hogy a karfiolt kb 1 cm vastagon felszeletelem (némelyik olyan lesz mint egy kis fa) és sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem, Sózom, darálok rá színes borsot, majd olíva olajjal megpermetezem. 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsül. Akkor finom, ha picit karamellizálódik, ami úgy néz ki, mintha megégne, de nem. Akkor lesz finom. Együtt tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: