2018. augusztus 10., péntek

Tejfölös zöldséges ragu, vörös rizzsel

Ma úgy jártam, hogy imádott kosztosaim elkezdtek írogatni Messengeren, hogy mi volt ez a mai kaja, mert nagyon finom volt.:) Én meg nem tudtam megmondani, mert tegnap este hirtelen ötletből született, a hűtőben fellelhető maradékok felhasználásával.:)
Azért leírom a receptet, ha már ennyire nagy sikert aratott. :) Érdekes ez az egész amúgy, amikor órákat görcsölök egy kajával akkor épp csak megdicsérik, vagy azt sem, amikor meg csak összecsapom, akkor mindenki el van ájulva tőle :D
Hozzávalók 5 fő részére: másfél bögre vörös rizs (bio boltban kapható, olasz), 2 saláta cukkini, kb 20 dkg gomba, 1 sárgarépa, 1 nagyobb fej hagyma, 2 duci gerezd fokhagyma, 1 csomag füstölt tofu, 1 kisebb pohár tejföl, olaj, só, bors, natur vegeta.
Elkészítése: A rizst lepirítottam olajon, majd kétszeres mennyiségű vízzel kb 30 perc alatt megfőztem, enyhén sóztam. A raguhoz mindent összevágtam, majd elkezdtem pirítani a hagymát, sárgarépát, gombát, végül a cukkinit és a tofut is hozzáadtam. Megszórtam egy kevés natur vegetával, rászórtam a fokhagymát és felöntöttem egy fél bögre vízzel. Még picit pároltam, de nem akartam, hogy szétfőljenek a zöldséget. Elzártam a lángot és hozzákevertem a tejfölt is. Utólag gondoltam, hogy megszórom petrezselyemzölddel, de az elmaradt.:) Így is jó volt.

Nincsenek megjegyzések: