2018. szeptember 3., hétfő

Éljen a magyar-szír-makedón barátság!

Az elmúlt héten Törökországban nyaraltunk. Ez nem török étel, de ott is megállná a helyét. Egy kedves Útitárstól származik a recept. Ők vegyes családban élnek szír és makedón felmenőkkel. Amikor néhány kedves ételről faggattam az újdonsült barátnőmet, elsőnek a fetával töltött sült paprikát ajánlotta. Őszintén szólva nem tudom, hogy így kell-e elkészíteni, de nagyon ízletes étel valóban. Most tabouleh-val kínáltam.
 Hozzávalók 8 fő részére: 2 db paprika fejenként ( az egyik legyen csípős) annyi feta sajt, amennyit bele tudunk tölteni. ( Én 16 db paprikához 3 csomaggal használtam el) 500 gr kuszkusz, fél kiló paradicsom, 3 db zöldhagyma, egy nagy csokor petrezselyemzöld, egy marék menta, só, bors, olívaolaj, 1 kezeletlen citrom héja és leve.
Elkészítése: A paprikák magházát eltávolítjuk, majd megtöltjük a feta sajttal. Sütőlemezre tesszük, meglocsoljuk olívaolajjal és 200 fokon addig sütjük, amíg a paprikák megpuhulnak. A kuszkuszt leöntjük ugyanannyi forró vízzel, mint amennyi a kuszkusz térfogata. ( 1 bögre kuszkusz-1 bögre forró víz) Fűszerezzük tetszés szerint (én egy arab fűszerkeveréket használok) és lefedjük. A gőzben megpuhulnak a szemek. Hagyjuk kihűlni, közben előkészítjük a köret többi hozzávalóját. A zöldhagymát felkarikáztam, a paradicsomokat kis kockákra vágtam. A petrezselyemzöldet és a mentát is felaprítottam, a citrom héját lereszeltem, a levét kifacsartam. Az egészet összekevertem egy tálban, óvatosan sóztam ( mert a feta nagyon sós) hozzáadtam olívaolajat és borsot, majd összekevertem a kuszkusszal. A paprika meleg a tabouleh hideg. :)

Nincsenek megjegyzések: