2019. január 17., csütörtök

Grillezett vargányás polenta, 2féle salátával

A mai ebédünk egy igen egyszerű verzió volt, de a kapott visszajelzések alapján, nem sikerült mellényúlnom.:)
 Az ALDI-ban sikerült beszereznem bio vargányás polentát, így azt főztem meg. 250 gr-os volt a csomag, 1,2 liter vízben főztem, amit ízesítettem bio zöldségleves kockával. A polentát jó sokáig kell folyamatosan kevergetni, különben szeret leégni.:) Kb 20 perc főzési időt igényel a forrástól számítva, folyamatos kevergetéssel. Amikor megfőtt, dobjunk bele 4-5 dkg vajat, és kb 50 gr reszelt parmezánt. Ezzel jól keverjük el és öntsük kiolajozott edénybe, hogy megdermedjen. Amikor kihűlt, vágjuk fel egyforma méretű kockákra és forró grill serpenyőben grillezzük meg, mindkét oldalukat.
A zöldbabot ( nekem friss volt, de jó a mirelit is) tisztítsuk meg, vágjuk fel kb 3-4 cm hosszú darabokra és főzzük meg sós vízben. Szűrjük le, hűtsük ki. Vágjunk össze 5-6 db csemege uborkát, szórjunk rá szárított ( vagy friss) kaporlevelet, sózzuk, borsozzuk, adjunk hozzá annyi görög joghurtot, hogy jól bevonja a zöldbabunkat. ( nekem 1 kg zöldbabhoz 2  doboz görög joghurt kellett)
Forgassuk jól össze és hagyjuk érni, legjobb pár órával előbb elkészíteni.
A szívsalátát szedjük leveleire, mossuk meg, szárítsuk le, és öntözzük meg egy kevés olívaolajjal, valamint balzsamecetkrémmel. Tegyük rá a grillezett polentát és kínáljuk mellé a zöldbab salátát.
Kapjuk vissza így a tányért. :D

Nincsenek megjegyzések: