2017. május 11., csütörtök

édes-savanyú csicseriborsó brokkolival

Megint csak a kedvenc vegán oldalamon bóklászva találtam ezt a receptet.
Igyekeztem a leírás szerint elkészíteni, bár én rizs ecet helyett málna ecetet használtam, mert ilyenem volt itthon.   Így is nagyon ízletes egytál étel sikeredett.
Hozzávalók: 3 ek. barna cukor, 2 ek málnaecet, 2 ek almaecet, 2 ek szója szósz, 1,5 ek ketchup, 0,5 ek fokhagymapor, 2 ek víz. Ezeket összekeverjük, félretesszük.
Egy kevés olaj, én most földimogyoró olajat használtam, 2 kövér gerezd fokhagyma apróra vágva, 1 piros kaliforniai paprika ( vagy fél piros, fél zöld) 1 kisebb fej brokkoli rózsáira szedve, 1 doboz csicseriborsó konzerv. A sűrítéshez 2 ek víz, 2 ek kukoricakeményítő, só, bors cayenne bors.
Elkészítése: Az olajat egy mélyebb serpenyőbe tesszük, majd elkezdjük pirítani a fokhagymát, rövid idő múlva mehet rá a vékonyan felszeletelt paprika és a rózsáira szedett brokkoli is. Amikor picit megpirultak, akkor öntsük hozzá a csicseriborsót, leszűrve, majd öntsük fel az egészet a félretett édes-savanyú keverékkel. Fedő alatt pároljuk 5-10 percig, időközben keverjük ki a vízzel a kukoricakeményítőt. Fűszerezzük sóval, fekete borssal, cayenne borssal, majd öntsük bele a serpenyőbe a sűrítő anyagot is. Ezzel már csak rövid ideig kell kevergetni, gyorsan besűrűsödik.
Párolt jázmin rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: