2017. október 5., csütörtök

Rakott kel, elvetemült módon.

A másik lányom is már ezeket az ételeket eszi, és vele az a szerencsém, hogy ő rendel is. :) Mára pl rakott kelt kért. Kicsit vakartam a fejem, hogy pótoljam a darált húst, de azt hiszem egészen jól sikerült a megoldás, bár a hús ízét nem lehet pótolni. Szóval, ha valaki azt várná, hogy ugyanolyan finom lesz mint egy olyan igazi rakott kel, az bele se vágjon. Meglehetősen elvetemült alkotóelemekkel pótoltam :) De legközelebb kipróbálom szójagranulátummal is.
 Hozzávalók: 1 nagy fej kelkáposzta, 1 nagyobb bögre barna rizs, 1 doboz vörösbab konzerv, kb 5 dkg darált dió, 2 ek zabkorpa, hagyma, fokhagyma, só, bors, fűszer paprika, olaj, 12 %-os tejföl
Elkészítése: Először kezdjük a rizzsel, mert ennek legalább fél óra kell. Rizst átmosni, megpirítani, felönteni 2,5 szeres vízzel és fél órát főni hagyni lassú tűzön. Aztán jön a "darált hús" :D. Egy blenderbe beleöntöm a konzerv babot és jót összeturmixolom. Ha nincs ilyesmi, akkor törjük össze villával, vagy tegyük késes aprítóba stb. Valamilyen módon pürésítsük ez a lényeg, használjuk fel nyugodtan hozzá a levét is. Aztán daráljuk le a diót, vágjuk össze a hagymát, fokhagymát. Ne sajnáljuk, mint említettem ez nem hús, bőkezűen fűszerezzünk. Tegyük egy serpenyőbe a hagymát, fokhagymát, olajon pirítsuk át, mehet a bab és a dió, zabkorpa is. Gyönyörűen be fog sűrűsödni. Kiadósan fűszerezzük sóval, fűszerpaprikával, borssal. A kelkáposztát szedjük leveleire, vágjuk ki a vastag eret belőle és főzzük meg picit, egy lábosban. A főzővízbe tehetünk borsot, köménymagot, fokhagymát, sót. Szedjük ki a leveleket csepegtessük le. Kezdjük el összerakni az ételt. Egy hőálló edénynek az alját kenjük ki olajjal, vagy vajjal, szórjunk némi zsemlemorzsát a zsiradékra. Fektessünk le egy réteg kelkáposzta levelet, majd mehet rá egy réteg rizs, és a "darált húsból" is egy réteg. Ismételjük meg ezt a műveletet, zsemlemorzsa nélkül. A tetejét fedjük be káposztalevelekkel, morzsoljuk rá egy kevés vajat, majd kenjük be a tetejét tejföllel. 180 fokos sütőben süssük 20-25 percig. Ha jobban megszeretnénk kapatni a tejfölt, lehet kicsit tovább is.

4 megjegyzés:

Agyrágóbogár írta...

Csicseriborsóval próbáltad helyettesíteni a húst?

Lazac írta...

Még nem. :) Tegnap is láttam valami hús pótlós videót, de ők is babot használtak. Te már próbáltad?
Más...próbáltam írni hozzád, de nem tudok, regisztrálni kell?

Agyrágóbogár írta...

Fasírtot (falafel) készítettem belőle régebben és egészen finom volt.
Igen, hozzám regisztrálni kell előbb.

Lazac írta...

Falafelt én is szoktam meg hummuszt :)
Már rájöttem :)