2012. május 4., péntek

tavaszi zöldségtál

 Egyszerű és gyors ebéd.
Hozzávalók: 30 dkg brokkoli, 40 dkg zöldspárga (50 dkg volt egy csomagban, a fás részek eltávolítása után a súlya 40 dkg) 20 dkg sárgarépa, 1 cs light hollandi mártás (sajnos nálunk nem lehet kapni, vagy én még nem találkoztam vele)
A csökkentett zsírtartalmú hollandi mártásban nincs vaj, 2,5 dl hideg vízzel összekeverve, 1/2 perc alatt fel lehet főzni, íze mint a zsírdúsabb rokonáé, azzal a különbséggel, hogy annak 1 dl-je brutálisan sok kalóriát tartalmaz, míg ez a fajta csak 45 kalóriát. Lényeges különbség, mivel ezt a diétázók is bátran használhatják!
Az elkészítés menete : azöldségeket megtisztítom a héjától, fás részeitől, majd párolóedényben 15-20 perc alatt megpárolom. A hollandi mártást a tasakon lévő útmutató szerint elkészítettem, ráöntöttem a párolt zöldségekre és már készen is volt az ebédem.
Energiaérték : 376 kcal

2 megjegyzés:

cameron írta...

készítettem már sk. hollandi mártást, jó lett, mondjuk kiccsé féltem tőle, hogy nem fog sikeredni, ahogy egyik kedvenc blogolvasóm modaná: macerás)))

Vizicsibe írta...

Kissé macerás az sk, de mindenképp megéri a fáradozást. :)