2011. február 25., péntek

gombával töltött burgonya

Tegnap a Vidék Íze c. újságban láttam.
Nagyon megörültem a receptnek, mert ma megint zöldségnap van ( úgy látszik, én csak ezekre a napokra találok ki valami újat)

Ehhez éppen minden volt otthon, bár kissé eltértem az eredeti recepttől.
Nem tejfölt használtam ( mert volt felbontva főzőtejszínem) és nem alufóliában sütöttem meg fűszervajjal a krumplikat, csak naturan és fólia nélkül. Nem tettem a tetejére zsemlemorzsával összekevert sajtot sem...mert zöldségnap van

Hozzávalók : 2 nagyobb, vagy 3 közepes burgonya ( személyenként) vaj, só, bors, petrezselyemzöld, 15 dkg gomba, piros paprika ( friss), főzőtejszín ( 1 dl), 1 fej hagyma.

A krumplikat jól lemostam és  megsütöttem a sütőben. Amikor kihűltek, a belsejüket kikapartam egy kiskanál segítségével. Közben a hagymát a vajon megfonnyasztottam, hozzáadtam a gombát, az apróra darabolt piros paprikát, sóztam, borsoztam. (Szárított erdei gombát használtam, amit előzőleg be kellett áztatni. )Ezt összesütöttem, majd beletettem a főzőtejszínt, azzal egyet még forraltam rajta, lezártam a lángot és belekevertem az apróra vágott petrezselyemzöldet, valamint egy kevés olvasztott vajat és a krumpliforgácsokat. Ezzel is jól összedolgozztam. Vissztöltöttem a kivájt krumplihéjba és  forró sütőbe tettem még 10 percig.
Ruccola és sárgarépa keverékből készített salátán tálaltam

Nincsenek megjegyzések: