2011. február 5., szombat

színes

Vallom, hogy egy szépen elkészített étel, egy szépen megterített asztal kicsit talán jobbá képes varázsolni a diétázó hangulatát is.
Ennek a zöldségnapi ételnek szerintem, gyönyörűek a színei.
Amikor betegen feküdtem itthon sokat néztem TV-t, amit máskor  ilyen mennyiségben nem szoktam.
Általában az egyik utazási csatornát néztem, ennek a blokkjai voltak olyan rövidek, hogy képes voltam akár 20 percig is figyelni. Az egyik műsor címe : Planet Food, a világ országainak különlegességeit, nemzeti ételeit hivatott bemutatni. Franciaországról szólt az egyik rész, és abban volt ez az étel. Azonnal beleszerettem. Elhatároztam, hogy hétvégén, zöldségnapon megcsinálom. Szerintem egyszerűen fenséges! Elrontani nem lehet.
Hozzávalók : 1 kisebb sütőtök ( én egyedül lévén a felső harmadát használtam el és még ez is sok 1 étkezésre), 15 dkg gomba, 15 dkg friss spenót, olaj, vaj, só, bors, fokhagyma, kakukkfű, rozmaring ( jó lenne zsálya is, de az nem volt)
A tököt vékonyan ( kb 5 mm) felszeletelem és egy tűzálló tálba fektetem őket, kissé fedhetik egymást, de gyorsabban megsül, ha több a helyük. Sózom, borsozom, melléteszem a friss fűszereket, és meglocsolom  picit olívaolajjal. 200 fokos sütőben kb addig meg is sül, amig a többi zöldséggel végzek.
A gombát megtisztítom és félbevágom ( én eléggé aprószemű gombát vettem). Egy serpenyőben felforrósitok  egy kevés olívaolajat, beledobok 2 dkg vajat, és ebbe a forró zsiradékba teszem a gombákat. Itt is jó, ha hézagosan tud sülni, nem ereszt levet és gyorsabban pirul. Sózom, borsozom, időnként rázogatva forgatom. A spenót leveleket megtiszítom a vastag erezettől, megmosom, és kevés forró olívaolaj-vaj keverékében dobom 2 percre. Sózom, borsozom, megszórom fokhagyma granulátummal és el is zárom alatta a lángot.
Ezt követően a különöböző színeket elrendezem egy tányéron.

2 megjegyzés:

M írta...

Szuper, zseniális! :) Már listát kéne vezetnem.

Ircsike írta...

Gyonyoru! Es minden hozzavalojat szeretem! :)