2018. február 22., csütörtök

Teljeskiőrlésű, adalékanyag mentes zsemle

Kedvenc dietetikusom receptje :)
Megpróbálom belinkelni ide a FB oldalát, remélem sikerülni fog. Wohler Veronika dietetikus, egészségfejlesztő. Az Ő oldalán olvastam ezt a receptet ma és amint hazaértem, el is készítettem.
Szuper, egyszerű és nagyon gyors módja a kenyérsütésnek :) Ráadásul egészséges is.
 Hozzávalók: 200 gr tk. tönkölyliszt, 250 gr tk búzaliszt, 400 ml kefír, 1 kk só, 2 kk szódabikarbóna.
Elkészítése: A hozzávalókat összegyúrjuk, de nem kell kidolgozni, egyszerűen csak állítsuk össze a tésztát. Keleszteni sem kell, így mielőtt elkezdjük kimérni a hozzávalókat a sütőt melegítsük elő 200 fokra. Vágjuk a kész tésztát 8 egyforma darabra, kicsit hengergessük át. Én bevágtam a tetejét kereszt alakban, de ez nem szükséges. Tegyük egy sütőpapírral bélelt sütőlemezre és 30 perc alatt süssük meg. A tápanyag számítást elloptam Veronikától. :)
Tápanyagtartalom 1 db (kb.80g):
Energia: 209 kcal
Fehérje: 10,2g
Zsír: 1,4g
Szénhidrát: 37,9g

Nincsenek megjegyzések: