2017. szeptember 28., csütörtök

Csirkeburger újragondolva, almás savanyú káposzta nyoszolyán

Az összes költői vénámat beleviszem az ételcímekbe :):) Kb ennyi is az összes vénám :P :D
A fészen elég sok oldalt követek, és innen-onnan merítem az ötleteimet, mert valljuk be a kajakészítésben a kitalálás a legnehezebb :)
Az egyik kedvenc oldalam a NatashasKitchen  és a weboldala is tele van jobbnál jobb ötletekkel.
Mivel a  vega kosztosom ma nem kért ebédet, így mindjárt csirkében kezdtem el gondolkodni.
Már a múltkoriban kedves barátnőmnél is láttam ezt a receptet, ő sajtos csirkefalatoknak keresztelte el. Úgyhogy ha már ennyi oldalról kaptam az inspirációt, akkor nekem is muszáj volt elkészíteni a light változatot. :)
 Hozzávalók 5 fő részére: 500 gr csibemell, 30 gr majonéz, 70 gr light sajtkrém (ezzel pótoltam ki a hiányzó majonézt) 100 gr light mozzarella sajt, 2 egész tojás, 30 gr fehér liszt, 70 gr zabliszt, só, bors, kapor ( ez lehet friss is szárított is). A sütéshez teflon serpenyő olajjal permetezve
A savanyú káposztás körethez egy doboz (770 gr) fehérboros savanyú káposzta, 350 gr alma, 20 gr Szaffi cukor, 1 ek olíva olaj.
Elkészítése: a csirkemellet felkockázom, majd összekeverem a többi hozzávalóval és legalább fél órát hagyom a hűtőben pihenni. Amikor kiveszem, kanállal pogácsákat szaggatok a kiolajozott serpenyőben és ropogós pirosra sütöm mindkét oldalát. A körethez először megpirítom a cukrot, egy olajjal kikent serpenyőben, majd rádobom a káposztát is. Ha kell lehet sózni, de szerintem a káposzta sóssága pont elég. Így párolom majd félidőben ráreszelem a 3 db almát és még egy picit sütöm együtt.

2 megjegyzés:

Marika néni írta...

Nálunk nagyon ízlett.
Próbáltam fagylajtos kanállal gatyába rázni a formáját, hogy szebb legyen...de hiába ☺.
A lényeg, hogy finom volt.

Lazac írta...

Először én is ezzel kísérleteztem, de aztán feladtam a küzdelmet. Az íz a lényeg :)