2017. szeptember 13., szerda

cukkini spagetti gombás zabfasírttal

Szert tettem végre egy zöldség spirálozóra. Nem is értem hogy élhettem eddig nélküle? :)
Ma pedig szembejött velem ez a recept, így azonnal átváltottam kissé egészségesebb összetevőkre és máris megvolt a következő napi ebéd terve. :)
Hozzávalók: először is egy zöldségspirálozó, amihez már korrekt áron hozzá lehet jutni a web áruházakból. Aztán 2 fő részére kell még kb fél kg cukkini, 10 dkg gomba, 5 dkg zabpehely, 1 tojás, 1 fej hagyma, olaj, só, bors, szárított fokhagyma, kapor, petrezselyemzöld.
Elkészítése: a gombás fasírthoz apróra összevágjuk a gombát és a hagymát, majd egy serpenyőben  egy kevés olajon szépen lepirítjuk, sózzuk, borsozzuk, meghintjük a porított fokhagymával. Félretesszük kihűlni, majd hozzákeverjük a tojást, zabpelyhet és a petrezselyemzöldjét. Kicsit állni hagyjuk, hogy a zabpehely megszívja magát, majd egy sütőpapírra, halmokat rakunk egy nagyobb kanál segítségével. 200 fokos sütőben ropogósra sütjük.
A cukkinit a spirálozó segítségével spagetti formára vágjuk, majd egy kevés olajon megfuttatjuk. Nem kell sokáig, pár perc elég neki. Sózzuk, borsozzuk, szórjunk rá kaprot is. Mire megsül a gombás fasírt, ez is elkészül, lehet tálalni.

2 megjegyzés:

Marika néni írta...

Anno, amikor spirálozót akartam venni hétezer alatt nem volt.
Jól néz ki a kajád Babám😁.

Lazac írta...

Most nagyon kedvező az ára, igaz ez nem hiper-szuper, de jól lehet vele dolgozni. 2 ezer alatt vettem :)