2017. szeptember 26., kedd

Párolt karfiol kuszkusz ágyon, citromos tojáskrémmel

A minap láttam meg EZT a receptet. Annyira megtetszett, hogy ma el is követtem. Mi ebédre ettük, ezért pároltam alá még egy kevés kuszkuszt is.
 Hozzávalók 6 fő részére : 1,5 kg karfiol, most vegyesen fehér és pagoda. 250 gr kuszkusz, 2 ek mogyoróolaj, 3 egész főtt tojás, 30 ml olíva olaj, 3 doboz Pilos joghurt (150 gr-os) 2 ek. mustár, 1 egész citrom, só, bors, 1 tk porcukor, petrezselyemzöld, a tálaláshoz kevés metélőhagyma.
Elkészítése: Először a karfiolt kezdtem el párolni, mivel elég nagy mennyiségről volt szó, így két részletben tettem bele a pároló edénybe. A főtt tojásokat már előbb megfőztem ki is hűltek (hihi madárlátta volt, megjárták az Őrséget a hétvégén) Miközben a karfiol párolódott, kikevertem a tojáskrémet. A botmixer edényébe tettem a 3 tojás sárgáját, a 2 ek mustárt, a citrom levét és a 30 ml olajat. Ezt először felhabosítottam, majd mehetett bele a joghurt és a fűszerek. A legvégén kevertem hozzá az apróra vágott tojásfehérjét és a petrezselyemzöldet. A kuszkuszt a szokott módon leöntöttem ugyanannyi sós forró vízzel, majd hagytam 15 percig állni letakarva. Később egy villával fellazítottam és tettem bele 2 ek mogyoróolajat, amivel átkevertem. Tálalásnál alulra került a kuszkusz, rá a kétféle karfiol, ezt meglocsoltam a citromos tojásos öntettel, majd megszórat metélőhagymával.

Nincsenek megjegyzések: