2011. január 10., hétfő

hagymás tört karfiol

Ma húsnap van! *végre, végre!*

Sohasem hittem el, hogy egyszer ennek a napnak is örülni fogok. :) Megrögzött zöldségevő létemre! De örülök, sőt nagyon vártam is már.
Ma értekezlet lesz. Ilyenkor mindig hozatunk valami kaját. Már pénteken érdeklődtem elővigyázatosan, hogy mi lesz ma a menü. Zöldségleves ( az OK, majd a tésztát kipiszkálom belőle) , cigánypecsenye, sült krumpli, savanyúság. Cigánypecsenye az is OK, a krumplim elpasszolom, a savanyúság jöhet. Aztán ma reggel a köreten gondolkoztam, és erre a megoldásra jutottam. Hagymás tört krumpli mintájára, hagymás tört karfiol. nem túl eredeti, de finom. :) Ehhez a karfiolt előfőzöm enyhén sós vízben. Közben a hagymát megpucolom, összeaprítom, odateszem dinsztelődni, olívaolajon. Vigyázva fonnyasztom, ne kapjon oda, sűrűn kevergetem. Közben a karfiol megfőtt, leszűröm, és a hagymához adom. Óvatosan kevergetem ezután, nehogy összetörjön. Picit sózom, borsozom, de tényleg leheletnyi mennyiségben. A legvégén meghintem kevés piros fűszerpaprikával, még egyet-kettőt forgatok rajta és kész. A húshoz nagyszerű köretet kaptam.

Nincsenek megjegyzések: